lørdag den 22. august 2009

Sig pænt godag til Chapel Hill - i stilletter!

Efter 15 timers rejse ankom jeg fredag aften d. 21. august til Raleigh - hovedstaden i North Carolina. Efter lidt forvirring over, at der ikke var noget ankomst hal (læs: oplagt mødested) som i Kastrup, men at man derimod bare blev ledt direkte ud til et fortov, så fandt jeg min "driver" Megan og hendes veninde. De var begge enormt søde og i mødekommende og vi kørte stor snakkende til Chapel Hill på lidt over en halv time med ankomst omkring kl 22 ved "The Warehouse", hvor jeg skal bo det næste år. En af mine kommende roommates Kyle, havde jeg aftalt med skulle være hjemme og lukke mig ind, men da jeg kom frem, åbnede ingen døren. Hun (ja, jeg var af den fulde overbevisning om at Kyle måtte være en dreng, men nej, hun er en pige) var ikke til at få fat på. Til sidst lykkedes det mig heldigvis at få fat på en af mine andre roommates, Elizabeth, som kun var et par blokke væk. Vel lukket ind i den hyggelige lejlighed overtalte Elizabeth mig til at forlade mit umøblerede værelse til fordel for en øl på den lokale pub, så jeg skiftede til stilletter og gik ud for at "møde amerikanerne". Det var rigtig hyggeligt - lidt "se den danske giraf-agtigt", men på en go måde - og Elizabeth virker rigtig sød.

1 kommentar:

  1. Kære Line
    Jeg er meget stolt over at være din første faste læser!

    Kan fortælle at Valentina (og hendes forældre) flytter ind på Vesterled på søndag hvor de skal bo indtil de rykker til Bali. Det glæder jeg mig rigtig meget til.

    kh
    Mai

    SvarSlet