søndag den 11. april 2010

Buch'sk Invasion

Jeg havde glædet mig som en sindsyg til deres besøg. Som dagene nærmede sig kunne jeg mere og mere mærke, at jeg ikke havde set min mor og storebror i 7 måneder - det længste nogensinde.
Ane og Martin fløj til Atlanta i Georgia og kørte til Chapel Hill, hvor de ankom mandag d. 29. marts 2010. Det var dejligt at se dem igen, og der gik ikke mange minutter før, at vi grinende konfronterede automatgearets herligheder/besværligheder, rejsehistorier (Ane kan gøre hvad som helst til en interessant historie) og GPS damens udtalevanskeligheder.

Med min storebror i hjertet af UNC Campus
Mmmm.. Mango Mojitos

Vi tilbragte tre dage i Chapel Hill, hvor jeg viste dem campus, tog dem med til undervisning og introducerede dem til nogle af mine venner her. Onsdag eftermiddag inviterede vi mine venner og min værtsfamilie til vin, (rigtig!) ost, brød, dansk slik og fiske fjæs på toppen af the Warehouse, hvor jeg bor. Der er en skøn tagterrasse, som jeg faktisk aldrig havde været oppe på og det var en rigtig dejlig eftermiddag. Vejret var smukt (sol fra en skyfri himmel og 25+ grader), folk var begejstret over alt den RIGTIGE mad og det var dejligt at vise min familie, hvem det er jeg tilbringer min hverdag, tanker og ferier med.
Reception på taget af the Warehouse
Iñigo (Sp), Katie (US), Max (Fr) og Laura (Fr) udsat for fiske fjæs
Adriano (It), Johan (Sv) og Martin - SKÅL!

Torsdag eftermiddag forlod vi Chapel Hill i den bil, som Ane og Martin havde lejet, og kørte mod bjergene The Smokey Mountains i den vestlige ende af North Carolina. Det var et smukt og finurligt roadtrip med lukkede veje, røg, off road ture (a la Mai's "smutveje"), flot udsigt og sjove øjeblikke.
Man kan få min familie til hvad som helst.

 Dagen efter kom vi til Atlanta i Georgia, hvor vi havde to overnatninger. Byen var stor og havde en del interessante spots så som CNN's hovedkvarter og Martin Luther King, Jr. Historic Site, men manglede lidt et egentligt downtown med butikker og restauranter. Under alle omstændigheder nød vi vores tid der og vi fik da også shoppet en helt del i en stor shopping mall (eller det vil sige Martin fik, jeg kom hjem med to par nye sokker. Haha!)

Det er nu en uge siden, at de tog hjem til Danmark og jeg tog et lille fly til Raleigh. Realiteternes verden har slået sine kløer i mig, og jeg kan godt mærke, at eksamenerne nærmer sig. Sådan her ser mit skema ud:

Apr 6: statistisk analyse (MuslSoc)
Apr 7: kort opgave (SPD)
Apr 9: book review (ChinSoc)
Apr 12-16: fremlægning (ChinSoc)
Apr 13: tutor rapport (EDUC)
  + fuldstændig kladde for artikel (MuslSoc)
Apr 23: gruppe projekt (SPD)
Apr 27: endelig artikel færdig (MuslSoc)
Apr 30 12pm: Eksamen (SPD)
  + Eksamen (EDUC)
May 3, 2pm: Eksamen (ChinSoc)
May 6, 8am: Eksamen (MuslSoc)

Det er meget underligt for mig at tænke på, at den 11. maj - præcis en måned fra i dag - forlader jeg Chapel Hill. Jeg har ikke rigtig lyst til at tænke på det, at det snart er ovre.. jeg har mere bare lyst til at leve livet, nyde nuet og kæmpe mig igennem mine opgaver. Det skal nok gå alt sammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar