tirsdag den 8. juni 2010

ROAD TRIP, del 3 - California, here we coooooome!

Tredje uge on the road

Jeg er stuck på vores hostel i San Francisco, fordi jeg fik den geniale idé at hoppe ned fra et træ i stedet for bare at kravle ned - med det resultat, at jeg forstuvede min ankel. Skønt.
Men intet er så skidt, at det ikke er godt for noget, som man siger, og jeg har nu mulighed for at skrive et lille blogindlæg om den sidste del af vores roadtrip gennem Californien.
Fra Vegas krydsede vi over grænsen til Californien og kørte ind i Death Valley, der er et kæmpe ørkenområde med høje temperaturer, store vidder og smukke sandlandskaber.

Bredde vidder
Michel Foucault havde eftersigende et LSD syretrip i 1975 ved Zabriskie Point i Death Valley, som han har omtalt som den største oplevelse i hans liv. Det var måske ikke den største oplevelse i mit liv - jeg trippede selvfølgelig heller ikke på syre - men flot det var det nu!
Tom og Stephen ved Zabriskie Point
tørstig
Dele af Death Valley var decideret ørken med sandbanker - perfekt sted at træne sine stå-på-hænder evner!

Death Valley er så underlig og ørkenagtig at store dele af den er militærområder, der bliver brugt til at træne de amerikanske tropper, der skal til Afganistan mm.

Efter at have gået på opdagelse i Death Valley kørte vi videre til Los Angeles, der er en fascinerende by men som, ligesom Las Vegas, slår mig som et sted, der mangler charme. L.A. er bygget for biler og rige mennesker, hvilket gør at den lidt mangler sjæl og hyggelige kroge. Til gengæld var det sjovt at se de forskellige kvarterer og strande - kendt fra TV - og opleve den storslåethed som byen alligevel rummer.

Laura i downtown L.A.

90210 - Beverly Hills


Hollywood

Efter L.A. spenderede vi de sidste par dage på at køre nord på langs kysten på highway 1 - en utrolig smuk vej, der snor sig gennem charmerende byer og klippeskråninger.

Tom og Adriano ved Malibu Laguna Beach
Santa Barbara
Morro Bay
Smukke Laura med en Blue Moon (hvedeøl, yummi!)
Tre shots fra hwy 1
Monterey
 
Santa Cruz

Efter disse dages kørsel og afslapning langs kysten ankom vi til San Francisco, kørte videre til Oakland på den anden side af the Bay og fandt en campingplads, hvor vi kunne gøre bilen klar til aflevering.
Vi mødte en lille sød vaskebjørn under oprydningen

Næste morgen kørte vi til Cruise America's afdeling i Oakland og afleverede bilen. Og begav os med alt vores skrammel til San Francisco...

Det var en fantastisk rejse gennem det amerikanske land, der har budt på så mange - og så forskellige - oplevelser... :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar