mandag den 2. november 2009

Visuelt indblik i oktober måned

Da jeg er kommet rimelig bagud i opdateringerne her på bloggen, vil jeg give et oprids overskrifterne i min oktober måned i form af en lille billede dagbog. Dette er første del, der dækker fra 4. oktober til 20. oktober.

4. oktober: Event med Toxic Free NC


Billie fra Toxic Free NC og min medstuderende Eric ved event på søndagsmarked på Weaver st., Chapel Hill


To nuttede børn farvelægger ved vores børnebord

9. oktober: Opdatering af værelse - nu med studieplads

Jeg fik endelig bestilt en masse ting jeg manglede fra Bed Bath and Beyond, så mit værelse har nu også en studieplads. Rimelig praktisk :)

10. oktober: Raleigh
Sammen med mine veninder, Justine og Cyntia, tog jeg på sightseeing i hovedstaden i North Carolina, Raleigh. I bussen mødte vi Robert, der er vores anden ven Iñigos roommate.


Vis Raleigh på et større kort


North Carolina har bidraget med hele tre præsidenter til det amerikanske samfund. James K. Polk, Andrew Jackson og Andrew Johnson præsenteret af hhv. Robert, Cyntia og Justine.



Okay, vi må indrømme, at Raleigh ikke er meget af en storby. Den var faktisk ikke engang særlig ophidsende at besøge, men vi blev ret så begejstret over denne statue. The Acon, nice. 

11. oktober: Flinch family
Gennem et International Friendship program er jeg blevet sat i forbindelse med en amerikansk "værtsfamilie", der bor her i Chapel Hill. Jeg bor ikke hos dem, formålet er ene og alene kulturudveksling og sociale bånd. Det er et ægtepar i 60'erne, som hedder Hans Flinch og Nan Nixon, og de har været så søde til at tage sig af mig. Jeg mødte dem først her i oktober måned, men har allerede været til middag hos dem to gange - den ene gang til frikadeller (Hans er - tilfældigvis! - udenlandsdansker!) og den anden gang til en komsammen, de holdt for deres naboer i anledning af, at deres datter, Polly, var hjemme på weekend :)

Sammen med Nan og Hans til International Friendship reception

15. oktober: MP3 Experiment
Et facebook arrangeret Improve Everywhere arrangement. Improve Everywhere er en organisation eller et initiativ, der basalt set går ud på at "lave en scene", at skabe socialt akavede eller ukendte situationer, der får os til at opfatte det offentlige rum anderledes. Jeg var sammen med Mathilde med til et lignede event i København, hvor vi sammen med en masse andre mennesker på samme klokkeslet midt på Strøget "frøs" i den bevægelse, vi var ved at gøre...
Til dette event mødte vi alle op i hjertet af campus med en mp3 afspiller med et downloaded track, en bluse i enten rød, gul, grøn eller blå og en uoppustet ballon.
 


Justine, Line, Iñigo og Daniela @ MP3 eksperimentet



Løjerne sluttede af med krig mellem de blå/grønne og de gul/røde!
 

Klar til at tæve de gul/røde med vores balloner!!


Kamp kaos
 

Kamp kaos

Her er en video som vores universitets avis, The Daily Tar Heel, har lavet om eventet - den giver et rigtig godt indtryk af oplevelsen med lydklip henover :)



Og her er en anden kort video, som jeg selv filmede i kampens hede!!


16. oktober: Late Night with Roy
Late Night with Roy er et event, der skyder Basketball sæsonen i gang. Og eftersom basketball er en rimelig stor ting her i Chapel Hill (behøver jeg sige mere end Michael Jordan og National Champions 2009!?!) var dette event også det. Der var underlige sketcher, dansende basketballspillere og tårevædede videoer, der lovpriste UNC Chapel Hill gennem historien.


Massere af mennesker, massere af begejstring, massere af stemning.

20. oktober: One of those study nights

Hvad Moe og jeg prøver at signalere her, er at klokken er 3am
 

Facundo har næsten givet op @ Undergraduate Library

2 kommentarer:

  1. Din billeddagbog er way cool og awesome ... like ... !!
    ;o)
    Kram fra et hundekoldt København.

    SvarSlet
  2. Jeg har smidt en ekstra video på dette indlæg :)

    SvarSlet