lørdag den 7. november 2009

Billededagbog: Halloween

Lørdag d. 31. august fejrede vi Halloween i Chapel Hill.
Halloween er virkelig en big deal her ovre - som i: måske den vigtigste dag at opleve herovre!
Børn går på trick-n-treat, folk klæder deres huse ud i spindelvæv og alle byer arrangerer ghost tours (hvilket måske er det eneste Halloween har at gøre med død, sort magi og anden slags uhygge) og der er græskar over det hele med kreative udskæringer.


Halloween pyntet hus uden for Charleston 
 


 

Men mest af alt er Halloween en fest. En udklædningsfest hvor pigerne ifører sig sexede kostumer mens drengene nyder chancen for at klæde sig ud som piger eller noget andet skørt.


Cyntia i Halloween butik, herre afdelingen.
 

Girls section

 En af mine amerikanske venner spurgte mig en måned inden, om jeg vidste, hvad jeg ville gøre til Halloween. Da han fandt ud af, at det ikke var noget, jeg bekymrede mig om endnu, sagde han "Line! Halloween is a REALLY big thing here! You've gotta start thinking of this!!".
Her i Chapel Hill er Halloween fejringen særligt stor, og folk kommer til fra nær og fjern for at flokkes med os andre på vores hovedgade, Franklin St.

Her er et par billeder fra aftenen.

Kostumerne er klar! Her med min flatmate Sam (th) og hendes veninde.


Klædt ud som den 60 år gamle danske genistreg. Jeg tror jeg frembragte mange glade barndomsminder! Alle var i hvert fald sådan "Oh, it's a LEGO!!" :)
 

Cyntia som Pimp og Thomas som Hippie
  

Menneskemylder på Franklin St.
 


 
Laura med sine flatmates
 


 

 
Obama og hans livvagter
  

Thomas og en masse fremmede mennesker :)
 


 
Iñigo som Aladdin og en anden, der også var Aladdin
  

Alex var Sherlock Holmes


Her kan man se forskel på den europæiske (S/Fr) og den amerikanske fortolkning af the Incredibles.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar